Halaman

Ciri-ciri lelaki setia

                          *******************Klik disini (BLOG HINGGA AKHIR NAFAS)************************

Ciri-ciri lelaki setia


Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas , perubahan sikapnya amat mengejutkan . Hati lelaki yang dianggap keras selama ini , tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya . Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya . Sekeras mana pun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai . Untuk melihat lelaki menangis amatlah payah .

Diantara tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan hebat :

1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa .

2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap .

3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya .

4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya .

5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya .

6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga .

7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya .

8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya .

9. Adakalanya dia seperti budak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain .

10. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya .

11. Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama .

12. Dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya .

13. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri .

14. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya .

15. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting denganya .

16. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya 100 peratus mencintai kekasihnya .

17. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan .

Kepada semua wanita yang bertuah menerima cinta sebegini dari seorang lelaki , hargailah mereka seadanya . Kerana jika seorang lelaki itu menangis ditinggalkan teman wanitanya , lihatlah betapa bodohnya wanita itu .

30 ulasan:

  1. Sebenarnya lelaki yang setia adalah lelaki yang menyintai sang PenciptaNya. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pakwe aku ade la separuh sifat2 kt atas tu...tpi die selalu sebok...

      Padam
    2. tapi dia layan saya dengan cara yang salah.

      Padam
    3. Yup..ada jugak sifatnya itu..

      Padam
    4. Tp mcm mna plk klu dh bergelar suami tp still lg berbaik dgn ex n fmly?nk kira mcm mne 2?blh ke sbg seorg isteri menerima?bg pndpt....

      Padam
    5. yew dah tentu kitew tak dapat menerima nyeaw... sedang kan sebelum khawin jew kitew dah cemburu apa lag dah jadi isteri.. lagi bertambah maraah

      Padam
    6. ye,,,,,dia layan sy baik tapi dia pernah curang dgn aq,,,,bg aq sakit utk aq terima,,,,,

      Padam
  2. Oke..smua yg disebut diatas btol..bF aQ mmg mcm tu..i love him..

    BalasPadam
  3. bf sye ad sparoh ciri2 tu , but sye still ragu2 coz , dye dulu playboy . hmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaallah,jika awak percayakn,keraguan awak terhadapny akan hilang

      Padam
    2. macam mane law keraguan kitew tu menjadi kenyataan mohd nira mohd??

      Padam
  4. mudah-mudahan aja jadi kenyataan ,amin

    BalasPadam
  5. walaupun selama ini pahit yang aku rasakan madah-mudahan pada akhirnya kebahagiaan aku dapati

    BalasPadam
  6. saye suke pkwe sye x pi kuat cemburu bile sye kwn ngan lelaki lain

    BalasPadam
  7. cye cyng ex cye idham fitrie untuk selamanya

    BalasPadam
  8. saya sayang dia tapi dia tak sayang saya. nama saya ain dan nama dia aiman noradi. I LOVE YOU NOW

    BalasPadam
  9. sy telah pn putus cinta .. dia mnytakn ingn mnjdi kwn .. sy syawalin dan nma ex safar

    BalasPadam
  10. saya doakan kamu semua bahagia dengan orang yang kamu semua saying.

    BalasPadam
  11. Bismillahirahmanirahim..perempuan t0 tak b0d0h sekiranya.. dia tinggalkan lelaki t0 demi agama.. jauh dari maksiat... dia lebih b0d0h jika melakukan sebaliknya.. walahualam

    BalasPadam
  12. alhamdunillah pkwe sya ada cri2 2...saya syg dy sngt2...

    BalasPadam
  13. Dulu saya dapat pakwa macam tu.tp dia curang jgk.skarang saya dapat suami yg mmg ade ciri2 tu.dia tak curang.tapi suka buat saya cemburu .. padahal benda tu tak wujud pun.. sayang dia..

    BalasPadam
  14. aku da buat terbaik untuk dia tpi dia x penah nk hargai nk ajak salam pon x nk emm ape pnye laki tah aku dah x larat xkn aq je nk hargai dia..cm perigi cari timba plak hurm
    #shamsul aziz bin ahmad azmi sy syg awk sorang tlong la berikan kasih syg awk awk nk sy buat ape lg?
    #aziera ipoh perak

    BalasPadam
  15. Aku sentiasa nak jadi yang terbaik utk dia. Tapi ada je yang tak kena dimata dia. Mungkin aku yang tak cukup sempurna.

    BalasPadam
  16. macam mane pulak kalau BF still simpan gambar ex die di rumah..? sakit sangat hati ni bile nampak gambar die & EX berdua di edit cantik, di frem kan, di letak kan atas meja, di jadikan hiasan ruang tamu rumah die. baru tahu hari ni, rupe nye selama ni gambar tu ade dirumah nye :'(

    BalasPadam
  17. Alhamdulillah bf sye ada ciri2 diatas Dan sye tk ragu2...Sbb bg sye dye memang setia

    BalasPadam
  18. tapi kalau asyik nak mengongkong maknanya dia x percayakan kekasih hatinya..payah tu.

    BalasPadam
  19. Hi,bf saya sama jer...mcm kat atas tu semua nya mmg betol dia setia sgt ka saya ...?Because of u i love u 4Ever to Ahadiat ameerul

    BalasPadam
  20. fake hymen RM150 sms/whtspp 0185790420

    BalasPadam
  21. alhamdulillah...calon suamiku ada semua ciri2 diatas...aku bahagia sangat2 mengenali dia ya allah.."insha allah JODOH ETU PASTI MILIK KITA"LOVE U FOR EVER NOR ARIF MUHAMMAD SALLEH...

    BalasPadam