Halaman

Ciri-ciri lelaki setia

                          *******************Klik disini (BLOG HINGGA AKHIR NAFAS)************************

Ciri-ciri lelaki setia


Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas , perubahan sikapnya amat mengejutkan . Hati lelaki yang dianggap keras selama ini , tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya . Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya . Sekeras mana pun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai . Untuk melihat lelaki menangis amatlah payah .

Diantara tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan hebat :

1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa .

2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap .

3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya .

4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya .

5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya .

6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga .

7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya .

8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya .

9. Adakalanya dia seperti budak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain .

10. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya .

11. Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama .

12. Dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya .

13. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri .

14. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya .

15. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting denganya .

16. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya 100 peratus mencintai kekasihnya .

17. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan .

Kepada semua wanita yang bertuah menerima cinta sebegini dari seorang lelaki , hargailah mereka seadanya . Kerana jika seorang lelaki itu menangis ditinggalkan teman wanitanya , lihatlah betapa bodohnya wanita itu .

64 ulasan:

  1. Sebenarnya lelaki yang setia adalah lelaki yang menyintai sang PenciptaNya. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pakwe aku ade la separuh sifat2 kt atas tu...tpi die selalu sebok...

      Padam
    2. tapi dia layan saya dengan cara yang salah.

      Padam
    3. Yup..ada jugak sifatnya itu..

      Padam
    4. Tp mcm mna plk klu dh bergelar suami tp still lg berbaik dgn ex n fmly?nk kira mcm mne 2?blh ke sbg seorg isteri menerima?bg pndpt....

      Padam
    5. yew dah tentu kitew tak dapat menerima nyeaw... sedang kan sebelum khawin jew kitew dah cemburu apa lag dah jadi isteri.. lagi bertambah maraah

      Padam
    6. ye,,,,,dia layan sy baik tapi dia pernah curang dgn aq,,,,bg aq sakit utk aq terima,,,,,

      Padam
  2. Oke..smua yg disebut diatas btol..bF aQ mmg mcm tu..i love him..

    BalasPadam
  3. bf sye ad sparoh ciri2 tu , but sye still ragu2 coz , dye dulu playboy . hmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaallah,jika awak percayakn,keraguan awak terhadapny akan hilang

      Padam
    2. macam mane law keraguan kitew tu menjadi kenyataan mohd nira mohd??

      Padam
    3. Sentiasa berfikiran positif...

      Padam
  4. mudah-mudahan aja jadi kenyataan ,amin

    BalasPadam
  5. walaupun selama ini pahit yang aku rasakan madah-mudahan pada akhirnya kebahagiaan aku dapati

    BalasPadam
  6. saye suke pkwe sye x pi kuat cemburu bile sye kwn ngan lelaki lain

    BalasPadam
  7. cye cyng ex cye idham fitrie untuk selamanya

    BalasPadam
  8. saya sayang dia tapi dia tak sayang saya. nama saya ain dan nama dia aiman noradi. I LOVE YOU NOW

    BalasPadam
  9. sy telah pn putus cinta .. dia mnytakn ingn mnjdi kwn .. sy syawalin dan nma ex safar

    BalasPadam
  10. saya doakan kamu semua bahagia dengan orang yang kamu semua saying.

    BalasPadam
  11. Bismillahirahmanirahim..perempuan t0 tak b0d0h sekiranya.. dia tinggalkan lelaki t0 demi agama.. jauh dari maksiat... dia lebih b0d0h jika melakukan sebaliknya.. walahualam

    BalasPadam
  12. alhamdunillah pkwe sya ada cri2 2...saya syg dy sngt2...

    BalasPadam
  13. Dulu saya dapat pakwa macam tu.tp dia curang jgk.skarang saya dapat suami yg mmg ade ciri2 tu.dia tak curang.tapi suka buat saya cemburu .. padahal benda tu tak wujud pun.. sayang dia..

    BalasPadam
  14. aku da buat terbaik untuk dia tpi dia x penah nk hargai nk ajak salam pon x nk emm ape pnye laki tah aku dah x larat xkn aq je nk hargai dia..cm perigi cari timba plak hurm
    #shamsul aziz bin ahmad azmi sy syg awk sorang tlong la berikan kasih syg awk awk nk sy buat ape lg?
    #aziera ipoh perak

    BalasPadam
    Balasan
    1. moga awak bhgia jumpa jodoh awak skrg ye

      Padam
  15. Aku sentiasa nak jadi yang terbaik utk dia. Tapi ada je yang tak kena dimata dia. Mungkin aku yang tak cukup sempurna.

    BalasPadam
  16. macam mane pulak kalau BF still simpan gambar ex die di rumah..? sakit sangat hati ni bile nampak gambar die & EX berdua di edit cantik, di frem kan, di letak kan atas meja, di jadikan hiasan ruang tamu rumah die. baru tahu hari ni, rupe nye selama ni gambar tu ade dirumah nye :'(

    BalasPadam
  17. Alhamdulillah bf sye ada ciri2 diatas Dan sye tk ragu2...Sbb bg sye dye memang setia

    BalasPadam
  18. tapi kalau asyik nak mengongkong maknanya dia x percayakan kekasih hatinya..payah tu.

    BalasPadam
  19. Hi,bf saya sama jer...mcm kat atas tu semua nya mmg betol dia setia sgt ka saya ...?Because of u i love u 4Ever to Ahadiat ameerul

    BalasPadam
  20. fake hymen RM150 sms/whtspp 0185790420

    BalasPadam
  21. alhamdulillah...calon suamiku ada semua ciri2 diatas...aku bahagia sangat2 mengenali dia ya allah.."insha allah JODOH ETU PASTI MILIK KITA"LOVE U FOR EVER NOR ARIF MUHAMMAD SALLEH...

    BalasPadam
  22. Sya pnh dpt lelaki cmtu . Tpi xlama kemudian sikap dye berubah secra mendadak . Na tnya tkut akhir nye sy mintk putus gn dye because dpt tao yunc dye gf lain sebak ouh ati.

    BalasPadam
  23. Sy sgt mncintai ex bf sy Muhammad Amer...sy brharap hati dia akn lembut smula utk kembali brsama sy..sy ttp mnunggu.

    BalasPadam
  24. pakwe sye ad jgak lha cam tu...tpi ble lme x contect..dy slalu pnggil kat oam laen syg2

    BalasPadam
  25. Semua ciri2 diatas ada pada bf sy yang tak lama lg bakal mnjadi suami sy. InshaAllah. Kami dh kawan nk masuk 6 tahun dah 24 January ni. Dlu dia playboy skrg dh brubah mnjd seorang yg punyai ciri2 diatas. Alhamdulillah. Harap2 prubahan dia tu bkekalan. Umie sntiasa sygkan abie. Muhd ezat emir

    BalasPadam
  26. Teman lelaki sye memiliki semua cri2 d ats .. Hampir 2thun kmi menjlnkn hubungan .. Mak ayah masing dh restu .. Kalau bleh .. Dia nak beri sye stu dunia ni .. Dia slalu sybg kn sye .. Dia slalu menitis kn air mta krana sye .. Rindu nya kpda sye tkan hbis .. Syg syang abng sngt2 tau :'(

    BalasPadam
  27. i'm not beleive in guy/relationship cuz i'm afraid..afraid of it :')
    but then, he come n say he love me
    n ask to give him chance by saying he's loyal n love me dearly
    setia.. mmg penting but still bila selalu mndngr kata2 tu tp dia sndri yg menipu (org laen)
    disebb kn trauma, sy tolak dia :')

    BalasPadam
  28. bst nya lelaki setia.. rsa nya pada sya.. tda ligi mcm tu.. semuanya hilang.. dulu prnah ada.. tpi sejak kebelakang an ni.. semakin lma smakin nr ubah semua sikap yg stia.mcm tu..sedih sngt.. :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. bersabarlh awak,suatu masa nanti..kamu akan menjumpai jodoh kamu juga

      Padam
  29. ciri2 bakal imam sy ada semua tu..syng awak muhammad hambali firdaus bin rosli.tadi baru dia tnya sy'dia btl2 setia ka?katanya dia xsedap hati..hihi..syg setia lah biy oi..awak kan bakal imam sy suatu hari nanti..love u..ikhlas dari NoorHafiza Binti Rasli..muuuuaaaah.jaga mata,hati,perangai,jaga iman awak biy..:)

    BalasPadam
  30. ciri2 bakal imam sy ada semua tu..syng awak muhammad hambali firdaus bin rosli.tadi baru dia tnya sy'dia btl2 setia ka?katanya dia xsedap hati..hihi..syg setia lah biy oi..awak kan bakal imam sy suatu hari nanti..love u..ikhlas dari NoorHafiza Binti Rasli..muuuuaaaah.jaga mata,hati,perangai,jaga iman awak biy..:)

    BalasPadam
  31. ciri2 bakal imam sy ada semua tu..syng awak muhammad hambali firdaus bin rosli.tadi baru dia tnya sy'dia btl2 setia ka?katanya dia xsedap hati..hihi..syg setia lah biy oi..awak kan bakal imam sy suatu hari nanti..love u..ikhlas dari NoorHafiza Binti Rasli..muuuuaaaah.jaga mata,hati,perangai,jaga iman awak biy..:)

    BalasPadam
  32. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  33. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  34. hafizatulalizagani25 September 2015 4:32 PG

    bf saya ada ciri2 diatas tu tapi sedikit
    dia banyak cerita pasal diri saya kepada pada shabat dia dan oral presentation dan pada kakak dia adalah pensyarah saya. sebb akak dia pernah bgithu satu kelas adik dia rahsia dari kakak dia. ada satu hari tu saya saja merajuk dengan dia sebab secara kebetulan baju kami sama tapi saya nama mata dia sedih adakah dia menyukai dan menyintai saya

    BalasPadam
  35. hafizatulalizagani25 September 2015 4:37 PG

    bf saya ada ciri2 diatas tu tapi sedikit
    dia banyak cerita pasal diri saya kepada pada shabat dia dan oral presentation dan pada kakak dia adalah pensyarah saya. sebb akak dia pernah bgithu satu kelas adik dia tak pernah simpan rahsia dari kakak dia. ada satu hari tu saya saja merajuk dengan dia sebab secara kebetulan baju kami sama tapi saya nama mata dia sedih adakah dia menyukai dan menyintai saya. mohon penjelasan

    BalasPadam
  36. Sy telah temui seorg insan seperti ini..wlw pd awl sy x terima bila dia lamar sy, tp kesungguhan dia benar2 dpt dilihat..dia sentiasa berdoa agar Allah buka kn pintu hati sy utk dia..akhirnya sy terima dan kini kami sdh betunang..insyaAllah dlm masa terdekat kami akan dijab qabul..sy msh berlajar ukt menerima dan menyayangi dia..doa kn hubungan kami ye..utk pengetahuan kami berkenalan pertengahan ogos hari tu, lps 2 mggu dia lamar sy...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahniah awak,diatas cinta yg murni itu..moga dipermudahkn urusan..semoga kbahgian mjadi milik awak

      Padam
  37. Bf saya memang lah tak hemsem tapi setia dia pergi mana pun tetap bagitahu tu yang buat saya sayang

    BalasPadam
  38. Saya ada bf yang suka membuat muka happy walaupun sedih...

    BalasPadam
  39. Bf saya memang lah tak hemsem tapi setia dia pergi mana pun tetap bagitahu tu yang buat saya sayang

    BalasPadam
  40. Bf saya memang lah tak hemsem tapi setia dia pergi mana pun tetap bagitahu tu yang buat saya sayang

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin awak dh jumpa cinta sebenar awak :)

      Padam
  41. Mmg dy ad smua ciri2 kt ats tue. Tp dy pnh brubah hty utk pmpuan lain. Tp alhmdulillah dy da sdar yg dy just cintakn sy, tp skrg nie dy plk yg trlalu kongkong sy n tkod sy curang dgn dy sdgkn sy xpnh lngsung bt cmtue. Sptotnya sy yg tkod dy curang lg. Mcm mne plk tue? Skit jgk hty bila dy slalu pkir bkn2

    BalasPadam
  42. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  43. bf sy ade ciri2 yg kt atas tu tpi dia slalu sibuk x de mse nk chat gan sy.. nk blas chat sy pn susah.. emm

    BalasPadam
    Balasan
    1. bersabarlh ye..kebahgian pasti akn jdi milik awk jugak

      Padam
  44. Lelaki yg baik untk perempuam yg baik..lelaki yg jht untk prempuan yg jht..law dpt yg sbliknya..mugkin itu adlh ujian atau cerminan kta pda msa lalu..apa2x pun fhamilah psangan masing2x..

    BalasPadam